Studiedag maandag 14 november: Getuigen in de cultuur van de 21e eeuw

Van harte welkom op de studie en ontmoetingsdag van de stichting Proclaim. Onze stichting staat een voortdurende bezinning voor op de krachtige verkondiging van het Evangelie in de context van de 21e eeuw. Daarom organiseren wij studiedagen voor voorgangers, oudsten en studenten om deze missie gestalte te geven.

Op maandag 14 november organiseren wij bij Hebron Missie in Amerongen een studiedag met als thema ‘Getuigen in de cultuur van de 21e eeuw’. Het programma is als volgt:

– 09.30 uur      Inloop en ontvangst met koffie en thee

– 10.00 uur      Opening en samenzang

– 10.30 uur      Lezing 1:  ‘Getuigen in een ‘cultuur van dwaalleer’   Gijs de Bree

Het evangelie wordt in Nederland op verschillende manieren verwaterd, waardoor de essentie soms zelfs lijkt te verdwijnen. We koppelen er niet zo snel de term ‘ dwaalleer’  aan, terwijl dat soms toch gerechtvaardigd is. Bemoedigend is het om te zien dat dit probleem al in de 1e eeuw heeft gespeeld en er constructieve adviezen geboden worden door Judas, de broer van Jakobus.

– 11.15 uur      pauze

– 11.30 uur      Boekbespreking:        Tim Keller   ‘Namaakgoden’      Wietse van der Hoek

– 12.00 uur      Gespreksgroepen

– 12.45 uur      Lunch

– 13.30 uur      Lezing 2:  ‘Getuigen in een ‘geloof-in-jezelf-cultuur’    Boudewijn van Schoonhoven

Wanneer zendelingen naar een ander land gaan, moeten ze eerst de cultuur leren kennen. Zo weten ze hoe het Evangelie binnen kan komen. We gaan als zendelingen naar de cultuur van Nederland kijken en zien hoe we het evangelie kunnen delen. Welke aanknopingspunten biedt de geloof-in-jezelf-cultuur hierin?

– 14.30 uur      Plenair nagesprek

– 14.45 uur      Afsluiting

– 15.00 uur      Einde

Opgave voor deze dag:          anne.horjus@gmail.com       (verplicht)